Nuffnang : My Dream To Buy House

08 Februari 2012

アイナ Dear Diary : Maafkan Saya.



Mimpi saya, impian saya ternyata berbeza dengan awk.




Saya tak mudah memberikan senyuman. Maaf. Senyuman saya hanya utk kwn saya. Hanya untuk kawan saya yang saya rapat je. Maaf sekali lagi. Kita kawan. Tapi saya masih tak mampu tersenyum untuk awk.


Maafkan saya atas kelemahan saya. Maafkan saya kerana terlalu kasar pada awk. Maafkan saya kerana tidak bersikap adil pada awk. Maafkan saya kerana. Sepatutnya kata MAAF ini sepatutnya diungkapkan dari dulu lagi.


Maafkan saya sbb tak mampu jadi macam gadis yang lain yang ada lemah lembutnya pada awk. Yang ada rasa sayangnya utk ditunjukkan pada awk.


Maafkan saya. Sbb sikap saya pada awk. Maafkan saya. Sbb saya selalu buat awk sakit hati dgn sikap saya yang entah apa-apa nih.


Saya akui, saya banyak silap, saya EGO. Saya degil sbb tak mendengar kata.
Saya ikut hati. Saya gopoh. Saya Bodoh. Saya ikut perasaan. Saya Lantang menyuarakan tak puas hati.
Saya Jahat. Saya KHILAF.


SAYA HANYA MAMPU BERHARAP. AKAN ADA SESEORANG YG ALLAH DAH TENTUKAN UNTUK SAYA. YANG AKAN MENGETUK HATI SAYA. YANG AKAN TERIMA SAYA SEADANYA. YANG AKAN BAWA SAYA KE SYURGA JANNAH. YANG AKAN JAGA SAYA SEPERTI DIA MENJAGA DIRINYA SENDIRI. YANG AKAN TEGUR SAYA. YANG AKAN NASIHAT. YANG LIDAHNYA SENTIASA BERZIKIR PADANYA. YANG AKAN SAYANG SAYA. YANG AKAN HORMAT IBU BAPA SAYA DAN ORANG TUANYA. SESEORANG YANG TERIMA SAYA APA ADANYA. SESEORANG YANG SUDI MENGAJAR SAYA APA ITU IKHLAS. APA ITU KASIH PADA ALLAH. APA ITU TAKDIR. APA ITU RASA SAYANG. SESEORANG YANG AKAN BUKA HATI SAYA MENERIMANYA. SESEORANG YANG HATINYA TENANG BILA DIUJI. HATINYA SENTIASA INGAT AKAN ALLAH. SEBAB.. SAYA NAK BELAJAR DARI DIA. SAYA NAK BELAJAR MENERIMA DIA SEADANYA.


SEBAB..SAYA NAK IKUT DIA DIAKHIRAT. SEBAB SAYA NAK BERADA DISYURGA BERSAMANYA. SEBAB SAYA NAK BELAJAR APA ITU IKHLAS. APA ITU KEKASIH YANG HALAL. APA ITU BAHAGIA. APA ITU PENGORBANAN.


MAMPUKAH SAYA. MAMPUKAH SAYA TENANGKAN HATI BILA DIUJI. MAMPUKAH SAYA IKUT SURUHAN ALLAH SWT SEPERTINYA. APA MUNGKIN DIA ADA UNTUK SAYA. APA ALLAH DAH CIPTAKAN LELAKI YANG BAIK UNTUK SAYA?


APA AWAK ORANG SAYA TUNGGU. SAYA TAHU. SAYA KENA UBAH DIRI KEARAH YG LBH BAIK.SAYA KENA BELAJAR ISLAM YG SEBENAR. SAYA KENA IKHLAS DLM IBADAT. SAYA KENA IKUT APA YANG ALLAH SURUH. SAYA KENA TINGGALKAN LARANGANNYA. OLEH ITU.. HATI SAYA KENA KUAT.SAYA KENA CEKAL. SAYA KENA TABAH. SAYA KENA BELAJAR IKHLAS.


SAYA BERDOA SEMOGA ALLAH SENTIASA MEMBERI HIDAYAH UNTUK SAYA.
SEMOGA HATI SAYA SENTIASA DILEMBUTKAN UNTUK MENTAATI PERINTAHNYA.
AMIN.

Tiada ulasan:

 
All Copyright Reserve by Me . Design by Mojat Cerewet