Nuffnang : My Dream To Buy House

26 Jun 2012

アイナ Dear Diary : KEKECEWAAN KU PADAMU, TEMAN.


DEAR FRIEND.
I try to be a friend who understands you,
but now I feel like a failure!






KAWAN. SEJUJURNYA AKU SUDAH X KENAL SIAPA DIRI KAU?
SEKARANG. DEMI LELAKI KEPARAT ITU. KAU SANGGUP MENIPU.
SEKARANG. DEMI DIA, KAU MENJADI LIAR.
SEKARANG. DEMI DIA, KAU SANGGUP MEMBELAKANGKAN KELUARGA.
SEKARANG. DEMI DIA, KAU SANGGUP MENGHERET AKU UNTUK MENIPU.


SEKARANG. DEMI DIA, ADAKAH KAU SANGGUP MENJADI HINA?
SEKARANG. DEMI DIA, ADAKAH KAU SANGGUP MENJADI PEREMPUAN MURAHAN?


SEKARANG. DEMI DIA, ADAKAH KAU SANGGUP MENINGGALKAN KELUARGA?
SEKARANG. DEMI DIA, ADAKAH KAU SANGGUP MEMBIARKAN MASA DEPANMU GELAP?


SUNGGUH. AKU KECEWA. MENYESAL. 
SUNGGUH. AKU KECEWA. SEDIH.
SUNGGUH. AKU KECEWA. BINGGUNG.
SUNGGUH. AKU KECEWA. BENCI/MARAH.
SUNGGUH. AKU KECEWA. DENGAN SIKAPMU.
SUNGGUH. AKU KECEWA. NASIHATKU TAK PERNAH KAU DENGAR.
SUNGGUH. AKU KECEWA. KERANA AMARAN TELAH KU BERIKAN.


SUNGGUH. AKU KECEWA DENGAN SIKAPMU KAWAN. KERANA AKU TAHU LELAKI ITU HANYA INGINKAN NAFSUNYA DIPENUHI. 
SEKALI AKU SELAMATKAN KAU. UNTUK KALI KEDUA?
APA MUNGKIN AKU SEMPAT DATANG TEPAT PADA MASANYA?
APA MUNGKIN AKU SEMPAT?
APA MUNGKIN KAU AKAN MENYESAL?
APA MUNGKIN KAU TAK PERNAH RASA MENYESAL?
APA MUNGKIN RASA MALUMU TELAH HILANG?
APA MUNGKIN KAU LUPA PADA ALLAH?
APA MUNGKIN KAU LUPA AKAN KELUARGA YANG MENJAGAMU?
APA MUNGKIN KAU LUPA PADA KELUARGA YANG MENDIDIKMU.
APA MUNGKIN KAU LUPA PADA KELUARGA YANG MENGASUHMU.


BERKALI KALI AKU KATAKAN. DIA TAK LAYAK UNTUK DIJADIKAN ORANG LEBIH DARI KAWAN. KERANA AKU TAHU KAU AKAN KECEWA NANTI.
AKU RASA KAU BODOH. BODOH KERANA DEMI LELAKI DURJANA ITU.
KAU SANGGUP MENIPU. DEMI DIA APA KAU SANGGUP GADAIKAN MARUAHMU?


APA KAU TAK SEDAR MARUAHMU DIPIJAK OLEH SI DURJANA ITU.




TERLAJAK PERAHU BOLEH DI UNDUR, TERLAJAK KATA?
MAAFKAN AKU ANDAI MENYINGGUNG PERASAAN MU.
TAPI KETAHUILAH, AKU TAKUT KAU KECEWA SEPERTI MANA AKU KECEWA DENGAN PERUBAHAN SIKAPMU.

ANDAI SESUATU TAK DIINGINI BERLAKU?
KRTAHUILAH. AKU SUDAH BANYAK KALI DAN BERULANG-ULANG KALI MENASIHATI KAMU AKAN PERKARA YANG SAMA. 
AKU MINTA KAU SELALU BERHATI-HATI.
AKU HARAP KAU TIDAK TERLEKA SEPERTI DULU.
KALI PERTAMA MUNGKIN KESILAPANMU,
ANDAI KAU CARI DIA LAGI,
KALI KEDUA ADALAH PILIHANMU.
JANGAN KAU SALAHKAN AKU.
JANGAN KAU SALAHKAN ORANG YANG MENJAGAMU.
JANGAN KAU SALAHKAN KELUARGA KANDUNGMU.
JANGAN KAU SALAHKAN SESIAPA.
KERANA KAMI BERUSAHA MENJAGAMU. 
MENASIHATIMU AGAR JAUH DARI PERKARA YANG TERKUTUK.

KATAMU? KAU HANYA INGIN MEMPERMAINKAN SI DURJANA ITU.
APA YANG AKU LIHAT? KAU YANG DIPERMAINKAN.
KATAMU? KAU HANYA INGIN BERKAWAN.
APA YANG AKU DENGAR? KAU BERCINTA DENGAN SI DURJANA ITU.
SUNGGUH AKU KECEWA. KAU MENIPU KU.
KATAMU, HANYA BERKAWAN.

JUJUR, SEBAGAI KAWAN. AKU CUBA JADI KAWAN YANG BAIK. AKU CUBA MELINDUNGIMU. AKU MENASIHATIMU. AKU MENJADI PENDENGAR MU.
TAPI KENAPA DEMI DIA. KAU MENIPU?

RASANYA AKU INGIN MENGAMBIL LANGKAH MENJAUHIMU.
KERANA BAGIKU, KAU TELAH BERUBAH.
TAPI KAU TETAP KAWAN. WALAU APA  KESILAPAN MU.
JADI AKU HARUS TETAP BERSAMA MU,
AKU HARUS MENERIMA DAN MEMAAFKAN KAU,
AKU HARUS SENTIASA MENASIHATIMU,
AKU HARUS MENJAGAMU SEBAIK MUNGKIN,
AKU HARUS MELINDUNGIMU SEMAMPU KU,
AKU HARUS TIDAK BERPUTUS ASA DENGAN MU,
KERANA KAU KAWANKU. KAU SAHABATKU.

AKU BERHARAP. KAU SEDARLAH.
BANGKITLAH DARI MIMPI MU.
SEDARLAH AKAN TIPU HELAH.
SEDARLAH DARI PERMAINAN HIDUP INI.

SESUNGGUHNYA. JANGAN KAU KEJAR CINTA PALSU, CINTA NAFSU.
BANGUNLAH DARI MIMPI ITU.

KEKECEWAAN KU PADAMU.. INGIN KU LUAHKAN. 
APA KAU MAHU MENDENGARNYA?
BANGUNLAH, SEDARLAH DARI KELEKAAN INI.
APA YANG AKU MINTA, JANGAN KAU HERET AKU MENIPU DEMI MU.
KERANA AKU TAK KAN SANGGUP. 


LUAHAN KEKECEWAAN KU, PADA MU, TEMAN.

Tiada ulasan:

 
All Copyright Reserve by Me . Design by Mojat Cerewet