Nuffnang : My Dream To Buy House

16 Disember 2014

Ya allah...mesin atm buat hal.
..x cekak doh duk makey maggi weeihhh...cepatlah bekki mesin

12 Disember 2014

HECTIC WEEK

P.P. S.Alam..

Tersepit diantara kawan.
BLANK.
Aku doakan cepat-cepatlah korang berbaik, sebab benda ni buat aku serba salah. Sana kawan, sini kawan, at the END I'm stuck between both of you. Hati hancur tengok apa yang sedang berlaku. Penat. Sana meluahkan, sini meluahkan, aku hanya mampu menjadi pendengar.

K.B, Kelantan..

Ada yang tengah menanti aku pulang ke sana, bersabarlah.
Aku pun nak balik, tapi kat sini aku kena belajar.
I miss YOU soo much.
Seriously aku memang nak balik study week ni.
tapi kat sini banyak lagi kerja, assignment..

S.Alam..

Minggu ni minggu kedua latihan.
Malam nanti dah nak bergerak ke induk.
Mungkin minggu lepas latihan aku still boleh follow, ALHAMDULILLAH, minggu ni harap sangat tak pancit jugak la..
PALAPES..

16 November 2014

:3

Minggu palapes akan bermula awal bulan 12 nanti. Am i ready?

13 November 2014

I miss you.

Seriously,aku rindu mg.
Alhamdulillah. Rindu terubat.

08 November 2014

Hati. Luka.

Susahnya nak jaga hati org. Hati kau, kau nk aku jaga, hati aku??
Ada kau jaga???..

Hati aku luka. Tapi aku simpan shj dalam hati. Aku marah tapi aku tak layak untuk tunjuk aku marah. Apa aku patung? Sewenangnya kau memperlakukan aku.

05 November 2014

Bila hatiku bicara

Aku mendengar suara umie, hatiku sebak. Aku menangis. Aku mahu pulang,tapi aku punya janji yang harus ku lunaskan. Belajar.

I need to stay here. I need to gain strength,knowledge here. I need to fullfill her dream. I have to be here.

Mum. Please wait for me.
Thank you for trusting me.

28 Oktober 2014

Bila aku terlalu..

Bila aku terlalu terbuka.
Mula diri dipijak.
Bila aku terlalu bersikap tertutup,
Mula dikatakan diri ini sombong,

Lalu bagaimana lagi?
Apa yg aku harus lakukan.
Apa harus aku turuti apa katamu?
Apakah aku harus membohongi diri sendiri, yang mana aku juga yang akhirnya merasa sakit,

Aku diam, bukan aku lemah,
Aku diam, lebih kepada menahan sabar,

Kau yang merasa sempurna,
Hingga tiada yang tercela buatmu

Manusia..
Kita menilai orang sewenangnya,
Hingga secara zahirnya, kita melihat kekurangannya, tapi siapa kita? Sempurna seperti apa kita? Hitam keburukan yang kita lihat hingga menutup putihya hati yang dia juga miliki.

Apa kata hati. Apa kata nafsu.
Apa kata akal.

Entah apa yang aku fikirkan. Aku terluka, tapi aku semacam tidak layak untuk punya rasa marah. Aku kecewa,tapi aku hanya mampu menangis dalam diam. Menyeka air mata. Aku tak layak untuk apa apa. Tiada apa yang mampu aku luahkan secara zahir.

Hati ini sakit. Hati ini telah luka.
Kerana aku terlalu bersikap terbuka..

26 Oktober 2014

Aku. WARNA HIDUP.

Sungguh. Aku rindukan rumah.
Setiap orang di rumah itu aku rindu.
Can i go home?

Mum. I miss you. I love YOU.
can i hug you mum??

My life here. Still adapting myself here. Syukur. Diberikan kesihatan yg baik.

Aku gundah di sini. Memikirkan orang yg jauh di sana. I miss YOU.

There's someone makes me confused. Appear and the dissapear from my life. I assume you as a good friend.

New friend+old friend. Thanks for being in my life.

I miss everyone.
Including jun,gera-kun.

I miss my sister. My  one and the only one brother.my niece and nephew. I miss u all.

I like you but i cant express my feeling to you, so...lets be friend. Being your bestfriend was good enough. So i dont want to ruin our friendship.

I miss you all. Please wait for me.

18 September 2014

アイナ Dear Diary : Here I am! :* UITM PUNCAK PERDANA.


I miss anas :* Hug kiss my beloved nephew.


ALHAMDULILLAH SEMUANYA BAIK-BAIK BELAKA.
TERUSKAN MELANGKAH DI JALAN ILMU.
RIGHT NOW I REALLY MISS MY HOME AND MY UMIE SOO MUCH.

MINGGU DESTINI SISWA (DONE)
PEMANTAPAN DESTINI SISWA (DONE)

RIGHT NOW, STARTNG TO REGISTER CLASS (GROUP) THROUGH  STUDENT PORTAL UITM. AND NEED TO ALERT WITH ICRESS BECAUSE THE TIMETABLE ALWAYS UPDATE. HELLO UNIVERSITY LIFE. I'M HERE BUT ONLY HALF OF MY SOUL WAS HERE. HALF IN KELANTAN...

BUT GRATEFULLY, I HAVE A GOOD LIFE HERE. ALHAMDULILLAH. THANK YOU ALLAH.



###SORRY FOR THE BROKEN GRAMMAR. *


IMISSMYPARTNER-JUN-SENTOUGAKUEN <3 p="">

31 Julai 2014

アイナ Dear Diary : SELAMAT HARI RAYA :)


ALHAMDULILLAH. Syawal disambut dengan kesyukuran. Raya tahun ni, disambut secara sederhana.
Alhamdulillah.. Kami sekeluarga menerima ahli baru dalam keluarga. Dilahirkan 20 Julai 11.59am.
Abdul Anas nampaknya menjadi penyeri dalam kehidupan kami sekeluarga. Alhamdulillah syukur juga,
 Kak Long sihat Wal'fiat selepas melahirkan Anas. Nama ANAS dipilih sebab mudah disebut dan mempunyai makna yang baik. :)

ANAS- Kemesraan/Kasih/Cinta/Periang/Mesra.

#OH YA! Selamat 4 hari beraya, esok dah start masuk kerja semula. HUHU.
GOOD NIGHT <3 br=""> MR/MRS. SUNSHINE..TQ FOR READING MY ENTRY.

05 Jun 2014

アイナ Dear Diary : Harapan.


..lagu "Mahar Cinta-Devotees" menjadi peneman ku malam ini..

Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji



5 Years From now. WHO will i become? Yes, I'm just 20 years old now. Next 5 years? Who am I?

That's the question?

 Do the best , but still..Prepared for the worst..,
 Dont expect anything, be Gratefull for everything.. 

Sayangnya. Sekali lagi.. Kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan.
Kita merancang untuk 5 tahun, tapi siapa boleh jamin kita boleh hidup dalam 5 minit lagi mahupun 5 saat lagi?


Perasaan aku bercampur baur. Kematian itu PASTI. Persoalannya, Adakah Aku Masih akan/mampu bernafas esok?

Jika ya, Tuhan masih memberi aku peluang untuk menebus dosaku dan bertaubat.
Kita merasa diri kita SUCI. Tapi sebagai manusia, kita tak lari dari melakukan dosa.. 
Bertaubatlah, Istighfar... Darinya kita datang, Kepadanya kita kembali..


JANJI..
begitu mudah kita berjanji. Tapi .. melaksanakannya? Bagaimana? Semudah mulut menuturkan janji?

Kita MEMBURU KEBAHAGIAAN.
Tapi mampukah kita MENGECAPINYA semudah yang kita sangka.

Aku MASIH tertanya-tanya.. 
SIAPA AKU? Apa akan Aku jadi..

Doakanlah semoga Allah sentiasa bersamaku.
Moga-moga aku berada di jalan yang lurus dan diredhai oleh-Nya.
Aku Sedih, Aku gembira.
Aku tahu Allah ada.
Hanya padanya aku meluahkan apa yang terpendam.
Hanya padanya tempat aku bergantung harap.

MAAFKANLAH AKU SEKIRANYA AKU ADA SALAH DAN SILAP. 
DOAKAN YANG TERBAIK BUAT AKU.
BIMBANG KIRANYA ESOK/BILA-BILA AJAL KAN MENJEMPUT.. 
MOGA DIPERSIAPKAN/DILENGKAPKAN DENGAN AMAL/IMAN DI DADA... INSHA-ALLAH.













21 Mei 2014

アイナ Dear Diary : Persoalan [?]



Tiap masa fikiran aku selalu berputar, memikirkan masa depan. Aku tak tahu dan tak pasti, siapa aku 5 tahun akan datang sekalipun... Adakalanya aku takut. Takut sekiranya yang diharapkan tidak seperti yang aku mahukan. Hidup Mati Ajal Maut semuanya ketentuan tuhan. Alhamdulillah , bersyukur aku masih dihidupkan. Sekiranya aku mati, harapnya tiada sesalan di penghujungnya nyawaku nanti. 

Aku hidup atas rahmat dan kasih sayang Allah,
Tak terhitung rasanya kasih sayang yang dilimpahkan atas rezeki, nyawa, udara , kesihatan yang tak ternilai harganya.. Bersama keluarga yang aku miliki. Aku bersyukur. Berapa ramai orang di luar sana, yang mengharapkan diberikan kesihatan yang baik.. sekurangnya aku sihat. Boleh bekerja. ALHAMDULILLAH.

Letih. Bekerja membuatkan aku cepat letih. Baru aku tahu, susahnya mencari wang. Keringat yang jatuh, masa yang berjalan begitu pantas. Moga wang tidak membutakan mata aku. Rezeki yang aku cari moga cukup untuk menampung perbelanjaan di universiti nanti. Aku tak tahu, siapa dan apa yang aku akan jadi.
Berbakti pada masyarakat dan keluarga, moga dipermudahkan jalan ku.

Persoalannya. Layakkah aku bergelar guru?
Ujian medsi yang akan aku hadapi nanti akan membuka jalannya.
Seandainya lulus, temuduga akan menyusul.. jika tidak.. yakinlah Allah dah tentukan yang terbaik buat aku.
Usaha, Tawakal.

Abah nak aku jadi seorang guru. Aku? Pilihan aku? 
Apa yang abah fikirkan terbaik, baik buat aku. 
Umie? Dia tak kisah apa yang aku pilih untuk karier masa depan aku.
Umie selalu ada, menyokong aku dari belakang.
Alhamdulillah.

Pokoknya, aku, hasrat aku, 
meningkatkan taraf hidup keluaga aku dengan ILMU dan berbakti kepada masyarakat dengan ILMU.
Moga Allah permudahkan jalan yang aku pilih.


08 Mei 2014

OFFICIAL MV Cinta Tak Pergi - Tomok feat. Yana Samsudin

アイナ Dear Diary : I'm back!!


Hello. Assalamualaikum.
Updating some new entry after almost 2 months I'm not online here?
I'm here! Always here. :D
But.. i'm too busy! Hopefully you would understand.

1. Buat lesen kereta (LULUS) :D
2. Exam repeat paper STPM sem 3 
-BM (C) turns to A
-GEO (D+) turns to A
:D

3. joining JK1M#2
-Jom Kurus 1 Malaysia yg kelvin zahari anjurkan. dibawah team leader Anis Diana.
I lost almost 6kg!
yeay!!
77.3 (start 1st week)
71.6 (last week of activity)

4. work (earns my own money)
double work a day
morning : kerja kat kilang kacang chamboh ^^ buat tofu
afternoon: part time (Qimi Nasi Kukus) /sometimes helping my mum sending thing to customers.

Oh yeah!
 Sorry for broken English. Still needs a lot time to improve my English language, that's the reason i'm using dwi-language here. hahaha.

5. "BUSY" playing games.
hahaha. Sentou Gakuen. I'm there.
it's a nice and good place to online. A lot of friendly friends. 

7. I got a good result in STPM !!!
:D
3.33 turns to 3.58 after repeat paper include into my result ^^
A B.M
A- P.AM
B+ SJ
B+ GEO

8. Dapat Anugerah Q di sekolah!

9. Dapat duit sumbangan atas kecemerlangan STPM dari Datuk Fatmi di dewan SMK PUTERA.

10. saya akan dapat orang baru!!
Anak saudara baru.
Welcome to the family.

Actually, my life doesnt go smoothly.
but Alhamdulillah.. Tuhan lebih mengetahui apa yang aina lalui.
And it's turn to something awesome!
Right now i'm working hard to earns my ow money for further study.
Really EXAUSTED almost everyday, but that's my sacrifice to earns money.
And it's halal!

I'll updates more. but now.. needs to get ready to go work!!
assalamualaikum. :D
:HUG
:POKE
hehe


15 Februari 2014

Kerja atau Belajar?

STPM - I'll repeat 2 paper. B.Melayu & Geografi.
Kena belajar dan buat banyak latihan.

I want WORK!
Rasa macam simpanan dah makin kurang.
Duit dah xde mana, bayar RM101 untuk kertas ulangan.

Tengah usaha cari kerja.
Entahlah, rasa malas nak BELAJAR.
rasa berbelah bagi,

NAK BELAJAR UTK NAIKKAN POINTER THEN MASUK UNI??

TAPI..
DUIT?
hmm..
takkan selamanya nak bergantung pada Umie?
Kerja part-time kat kedai makan?
Ada, tapi bila ada (Alif)  yang cuti baru aina boleh kerja. Kalau xde sape cuti, xde kerja la aina.
Apapun syukur je...
:(

Nak KERJA.
tapi..
kena BELAJAR utk ulangan penggal 3 -______-

OK. That's it.
UPU pun aina tak isi lagi.
^^

13 Februari 2014

Rebuilding A LIFE.

Assalamualaikum semua. Mr/Mrs. Sunshine.
My beloved family and friend.


Dah lama aina tidak update entry terBARU?
Simple. I'm busy with my OWN WORLD.

That's all.
Sometimes I'm FRUSTED with what occurs in my LIFE.
My FATE?

Aku rasa kena MUHASABAH DIRI.

10 hb Feb attend TEMUDUGA POSLAJU
10 hb Feb RESULT PENGGAL 3
13 hb Feb BELI NO PIN (RM 101) * ulangan penggal 3

14 Feb? I'm just want to be ALONE.

MUHASABAH DIRI.

THINK WHAT SHOULD  I DO?
WHAT SHOULD I NEED TO CONCERN MORE.

15 Januari 2014

Sejuk

seram sejuk aku dibuatnya.
bercakap dengan orang yang aku tak kenal,
tapi dia kenal aku?

What exactly should i do?
Confused.
 
All Copyright Reserve by Me . Design by Mojat Cerewet